Thursday, February 5, 2009

Bermula Satu Perjuangan..

Hmmm..jangan terkejut dengan tajuk di atas. Bukan perjuangan di Gaza atau perjuangan yang besar-besar dan hebat-hebat seperti sahabat-sahabat kita di luar sana.

Cukup saya perkatakan perjuangan untuk diri saya sendiri di mana bermula minggu depan saya terpaksa melupakan cuti hujung minggu saya. Ini kerana saya terpaksa menyambung skill/kemahiran saya dalam bidang Kecantikan..ya life must goes on..So dah banyak saya tertinggal dalam bidang ini. Pada minggu lepas saya dapat panggilan dari seorang yang saya anggap cifu yang saya sayangi dan hormati iaitu Cikgu Normah. Beliau menelefon bertujuan menawarkan kerja sebagai Tenaga Pengajar/Trainer di Akademi Kecantikan beliau sendiri..

Saya cuma sempat mengatakan akan jumpa di Center beliau, yelah bersemuka lagi senang nak diskus. Di jadikan cerita saya setuju untuk buat part time .. Memandangkan saya masih bekerja di syarikat sekarang. Di jadikan cerita hari Selasa semalam saya kebetulan kami para Trainer juga pelajar kena wajib ada di Center beliau. Disebabkan pegawai dari Kementerian Sumber Manusia dari Unit JPK dulu dikenali dengan MLVK..untuk memberi elaun kepada pelajar-pelajar di situ. Pelajar-pelajar yang ada mengambil kursus SLDN jadi setiap mereka layak menerima elaun RM300 setiap bulan.

Terfikir pada tahun 2003 saya ambil SKM Level 1 pun dah kena yuran RM3000..duit sendiri..untung mereka sekarang,kerajaan taja ..free jer ..tapi jangan tak bersyukur dan menghargai udah ler.

Yang saya ini pulak, kena le sambung SKM Level 3(Malaysia) plus nak ambil City & Guild (dari UK).. sebagai cikgu kenalah upgrade dari pelajar-pelajar..

Tapi Level 3 ni best sikit sebab banyak guna mesin. Subjek yang menarik "Slimming"..
Okey ler..

Sebab itu, selama ni ronda-ronda sakan dengan suami tercinta..

K sambung nnti..lain kali

2 comments:

Merbawi said...

Wah...tahniah...ada banyak posting sekarang...bagus...bagus.!!

Fida Anggun said...

Salam..

Hehe..atas dorongan hubby (Abang) n abg Awi gak..

tq Abang juga Abg Awi..:)